Eerste kunstgrasveld in onze gemeente!

Op 19 december 2016, over deze onderwerpen: Sport
Kunstgrasveld

Naast de uitbreiding van 't Beerke zetten we ook in op sport en sportbeleving. Hierbij maken we werk van een eerste kunstgrasveld in onze gemeente. Als schepen voor sport zet Hans Cornelis in op een opportuniteit. Kunstgras opent de deuren voor een heleboel samenwerkingsvoordelen. Zo kunnen meerdere vereningen gebruikmaken van dit kunstgrasveld. Dat past perfect binnen de ontwikkeling van onze sportcluster!

Een kunstgrasveld is altijd bespeelbaar en biedt de beste speelkwaliteit ongeacht de weersomstandigheden. Het is bovendien duurzaam, geschikt voor intensief spelgebruik en kostenefficienter! Je hebt namelijk minder velden nodig aangezien je geen rekening moet houden met de hersteldtijd van het gras of de slechte staat van het veld! Een kunstgrasveld is ook milieuvriendelijk, zo moeten we het niet maaien of besproeien. Dit past perfect binnen onze 2020 doelstelling.

Dit kunstgrasveld zal aangelegd worden binnen de voetbalterreinen van voetbalclub Lentezon. Een win-winsituatie dus! Zo kan zowel de sportdienst als Lentezon gebruik maken van dit veld.

Ook voor Vlimmeren sport hebben we aandacht, op dit moment wordt het Ruimtelijk Uitvoeringsplan op punt gesteld en daarna zullen we ook daar aan de noden voldoen. We zijn ons namelijk bewust dat er een aantal grote noden zijn in Vlimmeren