Nieuw Dienstverleningscentrum - NDC Beerse

Onze bestuursmeerderheid gaat er vollop voor om het Nieuw Dienstverleningscentrum (NDC Beerse) te bouwen en niet te gaan voor een renovatie van het oude gemeentehuis Beerse. De plannen zijn geen impulsieve bevlieging, maar moeten leiden naar een compactere overheid die goedkoper en efficiënter is en de dienstverlening naar de inwoners hoog op de agenda plaatst. Met minder nemen we geen genoegen.

VOORDELEN OP VLAK VAN ORGANISATIE

Door de diensten en werknemers samen te zetten, zullen we u sneller en beter kunnen helpen. De ambtenaren zullen comfortabeler werken en dat straalt van hen af. Het is namelijk gemakkelijker een bedrijf te leiden dat zich op één plaats bevindt. De politie pal in het centrum plaatsen, verhoogt ook het veiligheidsgevoel van iedereen. Door de uitgespaarde verplaatsing kan de politie efficiënter werken. Bovendien vraagt de politie al langer om directer bij de gemeentelijke administratie betrokken te zijn.

BETERE DIENSTVERLENING VOOR U

Een bijkomend voordeel is dat u niet meer moet pendelen tussen gemeente, politie en OCMW. Alle diensten op één plaats is veel comfortabeler. Eén adres is drempelverlagend, zeker met betrekking tot het OCMW. Kinderopvang wordt centraal in het dorp georganiseerd samen met Huize van het Kind. Waar externe consulenten voor onze kinderen ook een plaatsje krijgen!. Dat bovendien in de groene omgeving van het park en op wandel afstand van enkele van onze scholen.

BIB, MUSEA EN VRIJETIJDSDIENSTEN

Door onze twee musea (Jan Vaerten Beerse en Tempelhof Beerse) samen te brengen in het Nieuw Dienstverleningscentrum (NDC) krijgen zij de kans dichter bij de mensen te staan. In een nieuwe en frisse structuur wordt de cultuur dichter bij de mensen gebracht. De bib en andere vrijetijdsdiensten zorgen ervoor dat iedereen elkaar kan ontmoeten in een gezellige en warme omgeving.

FINANCIEEL

Door alle diensten onder één dak te brengen worden de onderhouds- , energie- en beheerskosten enorm verlaagd. Een nieuw gebouw betekent dat we jaren gespaard blijven van renovaties. Doordat we oude en minder efficiënte gebouwen verkopen worden er alweer kosten bespaard en wordt het project gefinancierd.

Bovendien zal de huidige architectuur van het oude gemeentehuis blijven bestaan!

Nieuws over dit onderwerp

Intrekking vergunning NDC door minister

Vandaag nam onze partij kennis van intrekking van de bouwvergunning voor het Nieuw Dienstverleningscentrum in Beerse door bevoegd minister van omgeving Koen van den Heuvel (CD&V). De minister gaat dus …