Gemeente speelt monopoly met uw belastinggeld

Op 5 november 2022

Beerse koopt alweer een oud gebouw

Het gemeentebestuur koopt het gebouw van Bpost in de Lindenlaan voor 911.000 euro. In het pand komen de vrijetijdsdiensten van Vaart, voor het overige gemeentepersoneel is geen plek. Een Definitieve oplossing voor het gemeentehuis lijkt verder dan ooit.

Met de aankoop koopt het bestuur het zoveelste oude en energieverslindende gebouw aan. Het Bpost-gebouw is een pand uit de jaren 70 en helemaal niet aangepast aan de huidige energie- en isolatienormen. Geen goed idee, vinden wij.

Energiezuinigere oplossing

De N-VA wil dat de gemeente oude gebouwen afstoot en investeert in een nieuwe, definitieve en energiezuinigere oplossing voor het gemeentepersoneel. Het is onbegrijpelijk dat het bestuur bijna een miljoen euro belastinggeld uitgeeft aan een tijdelijke oplossing.

Goedgekeurd door elke partij, behalve de N-VA

Opmerkelijk: buiten de N-VA ging elke partij akkoord met de aankoop. Zowel de bestuurspartijen CDE-VLIM.BE en Beerseplus als oppositiepartijen Groen en Vlaams Belang. Zij vinden het blijkbaar prima om in tijden waarin inwoners moeite hebben hun energie te betalen, bijna 1 miljoen euro belastinggeld uit te geven aan een tijdelijke oplossing.

Toen de N-VA dat aankaartte op de gemeenteraad, kregen we de stempel ‘dwarsligger’, terwijl we net willen dat er correct wordt omgesprongen met belastinggeld. Iets wat bij deze aankoop absoluut niet gebeurt. Tegenkanting of niet, de N-VA blijft u verdedigen op de gemeenteraad en de waarheid vertellen.