Prikkelarm moment op Beerse Kermis

Op 14 september 2022

Op dinsdag 20 september tussen 16 en 18 uur doven de kermishandelaars hun lichtjes en dempen ze de muziek. Zo creëren ze een prikkelarm moment dat mensen met ADHD, autisme of hoogsensitiviteit de kans geeft om de kermis op een rustigere manier te beleven. Het was oppositieraadslid Hanne Lenaerts (N-VA) die al tweemaal (in 2019 en 2020) een prikkelarm moment op tafel legde. Toen reageerde het gemeentebestuur nog afwachtend

"De doelgroep en de kermishandelaren zien een prikkelarm kermismoment niet zitten. Vooral de doelgroep wil niet gestigmatiseerd worden." reageerde voormalig schepen van
kermissen Stefan Poormans (Beerseplus) op de gemeenteraad.

“Ondertussen heeft de gemeente het voorstel opnieuw voorgelegd aan de kermiscommissie en vond men het wel een positief idee.” reageert Hanne lenaerts

“Ik ben enorm blij dat er vanaf nu eindelijk wel een prikkelarm moment georganiseerd kan worden. Met zo’n moment kunnen personen met epilepsie, autisme, ADHD, hoogsensitiviteit.. ook

genieten van de kemis”