Aan de slag!

Op 5 november 2022, over deze onderwerpen: Veiligheid in ons dorp

Wie de laatste zonnige dagen van augustus op een terrasje in Beerse zat, heeft het gemerkt: er rijden geen vrachtwagens meer door ons dorp. Dat is niet de verdienste van de politiek. Dat ligt aan de wegenwerken op de Bisschopslaan.

Toen de N-VA in 2012 in het bestuur kwam, was een van onze speerpunten: het zwaar verkeer uit het dorp halen. Voor ons (en iedereen die het dossier volgde) was het snel duidelijk dat omleiden via De Nieuwe Dreef de enige optie is. De hogere overheid zou de zogenaamde parallelweg door Europees habitatgebied nooit goedkeuren. Zoals gezegd, dat was informatie die iedereen had! En wij zijn dat standpunt blijven verdedigen.

De partij van de huidige burgemeester is in die tijd andere dingen blijven vertellen aan de inwoners van De Nieuwe Dreef. En ze hebben er alles gedaan om dit dossier te vertragen. Gevolg: 10 jaar later zijn we nog steeds niet bezig.

Zes maanden na de verkiezingen van 2018 maakte de meerderheid een bocht van 180 graden: Beerse gaat verder met het tracé van de Nieuwe Dreef. Voortschrijdend inzicht zullen we het maar noemen. Er rest maar één ding: de schup moet in de grond.

Daarom deze oproep: Burgemeester, voer ons plan zo snel mogelijk uit! Dit gaat over veiligheid en leefbaarheid van ons dorp. Talmen is geen optie meer!