Meerderheid voert N-VA-plan Nieuwe Dreef dan toch uit

Op 22 juli 2020
Toekomstbeeld nieuwe dreef zwaar verkeer beerse

Met een ontsluitingsweg via de Nieuwe Dreef had de N-VA een oplossing klaar om het zwaar verkeer uit het centrum van Beerse en Den Hout te weren. Maar CDE-Vlim.be stond zes jaar lang op de rem. Nu keert de meerderheid toch haar kar en voert ze het NVA-plan uit.

"CDE-Vlim.be beloofde een parallelweg, maar wist dat die optie nooit mogelijk zou zijn. Na de verkiezingen maakte de partij een bocht van 180 graden.” - Ben Bols (Gemeenteraadslid N-VA)

Parallelweg was onmogelijke piste

De voorbije zes jaar werkte de N-VA hard om het zwaar verkeer in het centrum van Beerse en Den Hout te vermijden. De plannen voor een heraanleg van de Nieuwe Dreef lagen klaar en eindelijk kwam er opnieuw schot in de zaak. In 2020 zouden de werken kunnen starten.

Maar de partij van de huidige burgemeester diende bezwaren in om het project te vertragen. Koste wat het kost wilde ze in de plaats een parallelweg realiseren, goed wetende dat de Vlaamse overheid zo’n parallelweg nooit zou accepteren. Ook bij de verkiezingen maakte ze de belofte om een parallelweg aan te leggen.

Tot onze grote verbazing volgde zes maanden na de verkiezingen een bocht van 180 graden. De meerderheid gaat dan toch verder met het tracé van de Nieuwe Dreef.

Open en eerlijke communicatie

De N-VA maakt er een punt van om duidelijk en rechtuit te zijn naar de kiezer toe. Zowel voor als na de verkiezingen houden we vast aan onze principes. Sommige beslissingen zijn niet makkelijk en vallen niet bij alle inwoners in goede aarde. Dat is eigen aan de politiek en is dan ook geen excuus om inwoners voor te liegen.

Wij blijven u altijd vertellen waar het op staat. We betreuren dat u van CDE-Vlim.be niet hetzelfde mag verwachten.

Tabel cde-vlim.be n-va verkiezingen nieuwe dreef zwaar verkeer