Minister Weyts investeert € 22.904,82 in GBS De Singel in Beerse

Op 26 juli 2021, over deze onderwerpen: Onderwijs

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert €22.904,82 in gemeentelijke basisschool De Singel in Beerse. “Om en bij de 12.000 leerlingen, over heel Vlaanderen zullen kunnen gebruik maken van gloednieuwe infrastructuur”, zegt Weyts. “Ook tijdens de zomervakantie wordt hard gewerkt om bij aanvang van het schooljaar de kinderen voldoende leer- en speelruimte te bieden.” “Wij zijn dan ook heel erg blij dat ook onze gemeente hiervoor budget heeft gekregen. We moeten blijven inzetten op een gezonde leeromgeving voor onze kinderen.” zegt raadslid Inge Blondeel (N-VA).

Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. Onderwijsminister Ben
Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur: in totaal staat de investeringsteller voor scholenbouw op 3 miljard euro. Deze investeringsgolf komt ook Beerse ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) €22904,82 in gemeentelijke basisschool De Singel in Beerse. Concreet zijn er subsidies toegekend voor dakwerken aan de kleuterschool en lagere school en vernieuwing van ramen langs de Schoolstraat bij de kleuterschool. “Wij zijn dan ook heel erg blij te horen dat naast de heraanleg van de kleuterspeelplaats er ook een verhoging van het budget voorzien is voor het dak en de ramen. Zegt raadslid Inge Blondeel (N-VA) “We investeren de middelen duurzaam in de gebouwen die bijdragen tot een positief leer- en leefklimaat voor onze leerlingen.”, klinkt het bij raadslid Hanne Lenaerts (N-VA). “Vlaanderen bouwt verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze scholenbouw.”