Mogen we even Peter Helsen aan u voorstellen?

Op 19 maart 2024
Peter Helsen N-VA Beerse

Vanwaar kan jij Peter kennen? In het verleden werkte hij 12 jaar  bij de vroegere Cash Fresh supermarkten, sinds 2007 is hij actief in het bankwezen. Ook maakt hij met liefde en plezier tijd voor vrijwilligerswerk in het Gielsbos. Verder volgt hij het voetbal, soms op Lentezon, soms op Lierse.  Nu het goede weer terug gaat beginnen, staan zijn wandelschoenen al klaar om van onze lokale natuur te genieten.  Als’t kan met achteraf een fris pintje.

Waarom doet Peter aan politiek? “’t Is een beetje een microbe. Je voelt je betrokken en probeert graag mee te denken om goed te doen voor je gemeente. En dat is dikwijls moeilijk. Ik denk dat elke lokale politicus graag goeie dingen doet voor de inwoners, en iedereen doet dat op zijn eigen manier. Soms werkt dat, soms niet. Dat laatste is soms frustrerend maar ’t blijft een leuke uitdaging en ik doe het graag voor mijn buren en vrienden.”

Peter was ook één van de medestichters van onze afdeling en is, met een tussenperiode van een paar jaar, al bijna 20 jaar actief binnen N-VA. Hij was al gemeenteraadslid en politieraadslid van 2006 tot 2018. Hij woont samen met Maike en diens dochter Lore. Zelf heeft hij twee dochters en ondertussen ook al 1 kleindochter.