N-VA Beerse Vlimmeren maakt lijst bekend

Op 22 juni 2018
N-VA Beerse - vlimmeren lijst groep verkiezingen 2018

N-VA Beerse-Vlimmeren is de eerste politieke partij in Beerse die zijn 25 kandidaten voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen voorstelt. “Spijtig genoeg kunnen we geen 35 kandidaten op de lijst zetten”, aldus N-VA-voorzitter Marc Janssen, “Het kostte ons heel wat puzzelwerk om een keuze te maken uit de beschikbare mensen, maar we leggen hiermee een erg evenwichtige lijst neer, een mooie mix tussen ervaring en nieuwkomers waarin alle leeftijdscategorieën en delen van ons dorp vertegenwoordigd zijn.”

Mix tussen jong en oud
De voorzitter is erg blij met het vele jonge talent die zich kandideren. De ervaren kandidaten waarvan er heel wat onder huidige burgemeester Marc Smans reeds bestuurservaring opdeden worden aangevuld met maar liefst 6 twintigers. “Dit is belangrijk voor de toekomstige werking van de partij”, aldus een trotse voorzitter, “We denken echter niet enkel aan de toekomst, ook bovenaan de lijst krijgt onze jeugd volop de kans om zich te bewijzen.”

Evenwicht bewaren
De nieuwkomers zijn echter niet enkel twintigers, onze ruim 12 nieuwkomers zorgen ervoor dat de middenstand, sportverenigingen en jonge gezinnen extra vertegenwoordigd zijn in de lijst. Bovendien is er met Ria Sak een dame van 87 die zich als nieuwe kandidaat opwerpt. Iedereen die Ria kent, weet echter dat zij zeker niet de oudste van geest is, lacht de N-VA-voorzitter. Onze jongeste kandidaat is Hanne Lenaerts van 20 jaar. Zo zorgen al onze kandidaten ervoor dat alle delen van ons dorp en leeftijden ruim vertegenwoordigd zijn!