N-VA stelt top 8 gemeenteraadsverkiezingen voor

Op 30 mei 2018
N-VA Beerse - Vlimmeren heeft de top 8 voor de gemeenteraadsverkiezingen bekend gemaakt

Dat huidig burgemeester Marc Smans de lijst trekt was al langer bekend. Nu maakt de N-VA ook de top 8, een derde van de lijst, bekend. Een keuze voor ervaring aangevuld met nieuwe gezichten. Wat ook opvalt is de keuze voor jonge mensen en veel vrouwen.

Naast de vertrouwde lijsttrekker is er vooral een frisse wind die door de lijst waait. In de top 5 zie je Sonja Dierckx, die sociale zaken vooropstelt en Ben Bols, die volop de kaart van de jeugd trekt en voor een betere communicatie in de gemeente gaat. Lili Jansen is de grote nieuwkomer, zij wil als bestuurslid van Unizo vooral mee aan de noden van de zelfstandigen tegemoetkomen en voor een Bruisend Beerse gaan. Hans Luyckx, een jonge onderwijzer en gewezen voorzitter van de Jeugdraad, wil naar onderwijs en jeugd toe graag mee de lijnen uitzetten.

Daarnaast vervolledigen 3 vrouwen de top 8. Linda Bosch en Nicole Marcelis zetelden beide reeds in de gemeenteraad tijdens de vorige legislatuur. Ook hier komt met Inge Blondeel, de voorzitter van wijk Krommenhof en lid van oudercomité De Singel, de schoolraad en de gezondheidsraad een nieuwe vrouw de lijst versterken.

De nieuwkomers aan het woord:

Inge Blondeel “Ik wil jonge ouders ondersteunen door in te zetten op meer en flexibele kinderopvang. Ook wijken en verenigingen ligt me nauw aan het hart!” “De keuze voor N-VA was logisch, er wordt goed omgegaan met het geld van de gemeente en toch worden de nodige investeringen gedaan!“

Lili Jansen “Als Beersenaar in hart en nieren vind ik het belangrijk dat ons dorp positief evolueert. N-VA is de enige partij die deze visie verder wil zetten en als actieve ondernemer sta ik daar volledig achter. Daarom kom ik op met de gemeenteraadsverkiezingen. Ik wil mijn steentje bijdragen om ons centrum levendig en bruisend te houden en daarbij op te komen voor onze lokale handelaars en middenstand”

De volledige top 8

1. Marc Smans, Huidig Burgemeester Beerse
  2. Sonja Dierckx, OCMW raadslid en kinesiste