N-VA vraagt oplossing voor gevaarlijk punt aan de Pegger

Op 27 december 2021, over deze onderwerpen: Mobiliteit en verkeersveiligheid

Meer dan twee en half jaar geleden al legde de N-VA het gevaarlijk punt aan de Pegger, waar elke dag heel wat (jonge) sporters passeren, op tafel. Er werd een studie beloofd, maar ook daar kwam voorlopig niks van in huis. Op de gemeenteraad van 30 september bracht raadslid Bart Smans het punt opnieuw ter sprake, voorlopig zonder resultaat.

Als je van de Gierledijk naar de sporthal of de sportvelden van Vlimmeren Sport wil, kan je niet zien welk verkeer er aankomt. Een korte bocht maakt het bovendien voor auto’s en fietsers heel moeilijk om te passeren. “Bijna drie jaar geleden vroeg ik al een oplossing”, zegt raadslid Bart Smans. “Ik vroeg om een volledige heraanleg, samen met de werken aan het kunstgrasveld. Toch beloofde het gemeentebestuur enkel een studie.”

Geen studie, geen verbetering

Die studie ging overigens nog steeds niet van start. Dat bleek uit de voortgangsrapportage van het meerjarenplan dat op de raad van september werd voorgesteld. “De verkeerssituatie is er zelfs nog op achteruitgegaan”, zegt Bart. “Waar ik had aangegeven om van de heraanleg van de sportvelden gebruik te maken om de situatie veiliger te maken, is net het omgekeerde gebeurd.”

Door de houtsnippers naast de weg kan je als fietser of auto op het Leetereind niet meer uitwijken. Dat zorgt voor extra moeilijke situaties als je als (jonge) fietser een auto moet passeren. De N-VA hoopt dat het gemeentebestuur de situatie snel aanpakt, maar kreeg daar op de raad van september opnieuw geen garanties voor.