Nog steeds geen contract voor tijdelijke oplossing gemeentehuis: wordt de belastingbetaler de dupe?

Op 11 februari 2020
Bart Smans

Het gemeentebestuur van CDE-Vlim.be en BEERSEplus pakte in augustus uit met een, naar eigen zeggen, concreet plan voor een gezondere werkomgeving voor het personeel. De totale kost van deze tijdelijke oplossing zou 1,35 miljoen euro bedragen. Een deel van die kost was het huurcontract voor het Kerkplein in Beerse, waarbij voor 7 jaar een maandelijkse huurprijs van 3.500 euro zou betaald worden. Een half jaar later blijkt er, op vraag van oppositie-raadslid Bart Smans (N-VA) dat er nog steeds geen huurcontract is. Dit terwijl de eerste verhuisbewegingen in maart starten. “De huurprijs is één zaak, ook over de vrees voor de nodige kosten voor het toegankelijk maken van het gebouw en de verbouwingswerken heb ik al meermaals mijn bedenkingen geuit”, zegt Smans nog.

“Wij willen snel dat er een oplossing komt voor het personeel, maar ik hoop vooral dat de belastingbetaler niet de dupe is van het uitblijven van dit huurcontract”, stelt Smans, “De tijdelijke oplossing die het bestuur voorziet, zal met 1,35 miljoen euro al genoeg geld kosten.” Het is ook niet de eerste keer dat een contract lang op zich laat wachten. “In oktober organiseerde het bestuur de wielerkoers Rik van Steenbergen, en deed dat zonder getekend contract. Dat heeft de Beersenaar toen 30.000 euro gekost.” zegt Smans nog.