Ook in Beerse in september eerste prikkelarme kermis?

Op 30 augustus 2019

Oppositieraadslid Hanne Lenaerts (N-VA) deed in de gemeenteraad van donderdag 29 augustus 2019 het voorstel om ook in Beerse de kermis enkele uren prikkelarm te maken. “De bevoegde schepen heeft ondertussen ook schriftelijk laten weten dat hij het zal opnemen met de medewerker Markten en Kermissen”, aldus een enthousiaste Lenaerts.​

“Beerse is daarbij geen koploper. Turnhout en Rijkevorsel hebben ook al prikkelarme momenten.” geeft Lenaerts mee, “Foorkramers dempen dan de lichten en de muziek, zodat mensen met bijvoorbeeld epilepsie, autisme, ADHD, hoogsensitiviteit, … ook kunnen genieten van de kermis.” Ze vindt dat er in elke gemeente een prikkelarm moment moet zijn. “Het is een kleine moeite waar je veel mensen een mooie dag mee kan laten beleven.”

Schepen voor markten en kermissen Stefan Poortmans (BEERSEplus) reageerde positief op het voorstel tijdens de gemeenteraad. Vandaag, de dag erna, bevestigde hij dat het voorstel eerstdaags ook op de kermiscommissie komt. “Heel wat mensen in onze fractie stonden achter dit voorstel, ik hoop samen met hen op een positief resultaat.” besluit Lenaerts.