Oproep tot propere verkiezingscampagne

Op 27 juli 2018

We wensen nog even te reageren op het artikel dat door een oppositiepartij op hun website werd gezet. Hierin worden ons leugens en slijkgooien verweten. Wij willen hierbij even rechtzetten dat we niet onterecht wensen beticht te worden van zo’n zaken. Het doet blijkbaar pijn dat aan het licht kwam dat oppositiepartij CDE-Vlim.be een bezwaarschrift indiende tegen de plannen om de gronden van diverse sportverenigingen uit het zonevreemde te krijgen. Dat zij dit bezwaarschrift indienden wordt dan ook bevestigd, hetgeen duidelijk maakt dat dit dan ook geen leugen is

N-VA heeft steeds aan de kar getrokken

Het klopt wanneer CDE in hetzelfde artikel stelt dat de ruiterterreinen vorige legislatuur zijn aangelegd. Wat wel een vermelding waard is, is dat CDE toen uit een kartel met N-VA bestond en dat toenmalig schepen van Sport en Mobiliteit Marc Smans (huidig burgemeester) enorm op dit dossier heeft aangedrongen. Tijdens deze bestuursperiode zijn we gestart met een Ruimtelijk Uitvoeringsplan (RUP) om al onze verenigingen (zowel ruiters, visclub als Vlimmeren Sport) de rechtzekerheid te geven om niet langer als zonevreemde omgeving ingekleurd te worden.

Deze bestuursperiode werden resultaten geboekt voor onze verenigingen

Feit is dat wanneer de ganse procedure is afgelopen, we ten laatste einde 2018 en dus deze bestuursperiode, rechtzekerheid voor onze verenigingen hebben. We zijn trots dat dit eindelijk is gerealiseerd. De bouw van kleedkamers bij Vlimmeren Sport diende niet op dit RUP te wachten en hiermee werd dus ook reeds gestart, ze staan dus volledig los van elkaar. Dit dossier kende ook enkele moeilijkheden. Onder meer bleek de fundering minder goed dan initieel werd ingeschat en een toegankelijk toilet diende voorzien te worden, wat ook vertragingen meebracht. Dit dossier is bijna afgerond, voor andere werkzaamheden, die wel op dit RUP dienden te wachten, willen we in de toekomst ook blijven gaan. We kunnen dus met de hand op het hart zeggen dat wij steeds vooruit zijn gegaan en dat dit resultaten heeft opgeleverd, tot spijt van wie het benijdt. Aan andere betichtingen wensen wij geen verdere woorden vuil te maken. Op naar de rechtzekerheid voor onze verenigingen!