Schrapping dienstverleningscentrum kost handenvol geld

Op 26 juli 2021, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Nieuw Dienstverleningscentrum - NDC Beerse

Het gemeentebestuur besliste om de bouw van het Nieuw Dienstverleningscentrum (NDC) te schrappen. Voor 2025 komt het gebouw er niet. In ons vorig huis-aan-huisblad meldden we dat de gemeente al zo’n 573.000 euro in het project stopte, maar dat is nog niet alles.

Om de cultuurdiensten tijdelijk te huisvesten, wil de gemeente het pand van de vroegere fitness in het centrum van Beerse huren. Men moet die locatie voor minstens zeven jaar huren aan 4.500 euro per maand en het pand volledig verbouwen. Er werd ook al ruim 100.000 euro aan kosten gemaakt voor het aanstellen van een architectenbureau.

Geen definitieve oplossing

N-VA Beerse-Vlimmeren vindt dat weggegooid geld. Er moet dringend werk gemaakt worden van een definitieve oplossing voor onze gemeente. Het schrappen van het NDC én het op de lange baan schuiven van een oplossing, doet de kostenteller alleen maar hoger oplopen. Dat is nu te voelen in de portemonnee van onze gemeente, en dus ook die van de belastingbetaler.

Onze N-VA-fractie is bereid om mee te zoeken naar die oplossing. Al kunnen we niet akkoord gaan met de verhuis van onze cultuurdiensten naar het Kerkplein. Gebruik dat budget voor andere doeleinden. Beerse-Vlimmeren heeft nood aan een oplossing voor de toekomst, waarbij de onderhoudskosten dalen en alle gemeentediensten zich onder hetzelfde dak bevinden. Gemakkelijk en efficiënt.