Vlimmers pleintje eindelijk aangekleed

Op 28 augustus 2022

De aankleding van het pleintje tegenover de kerk in Vlimmeren is eindelijk af. De N-VA kocht die grond nog mee aan in 2018. In 2022, vier jaar later, is het pleintje klaar voor gebruik. We vroegen het nieuwe bestuur van CDE-Vlim.be en Beerse+ de afgelopen vier jaar meermaals naar een stand van zaken. De meerderheid gaf telkens aan eerst te willen overleggen met de Vlimmerse verenigingen.

“Onze verbazing was dan ook groot dat het pleintje gerealiseerd werd zonder inspraak van de Vlimmerse verenigingen”, zegt raadslid Hans Luyckx. “Zo moet het Worstenfeestencomité bijvoorbeeld op zoek naar een nieuwe fietsenparking omdat daar geen rekening mee werd gehouden bij de aanplanting.”

Oproep voor onderhoud

Ook zijn we vragende partij voor een goed onderhoud van het pleintje. Net na de oplevering werd duidelijk dat de grasmatten niet gesproeid werden, met alle gevolgen vandien. Intussen maakte de regen veel goed, maar willen we het bestuur toch vragen om het pleintje (en alle andere Vlimmerse groenzones) grondig te onderhouden. Ook al liggen ze wat verder van de uitvalsbasis van de dienst Openbare Werken.