Zwerfvuilactie: Wij ruimen de buurt op!

Op 17 april 2018, over deze onderwerpen: Evenementen, Leefmilieu
Zwerfvuilactie N-VA Beerse Vlimmeren

Zaterdag 14 april 2018 organiseerde we als N-VA Beerse-Vlimmeren onze eerste zwerfvuil actie. Met enkele leden en bestuur trokken we de straten van onze gemeente in (in onze dorpskern) om zwerfvuil op te ruimen.

Grijpers, zakken en een hele hoop goede moed, meer hadden we niet nodig om een 5 tal zakken vol uit ons centrum op te rapen. Daarvan voornamelijk sigarettenpeuken , verpakkingsmateriaal en drankblikjes.

"Met deze actie willen we vooral door zichtbaar te zijn mensen aantonen dat iemand je zwerfvuil moet opkuisen" "Door mensen daarvan bewust te maken hopen we in het vervolg minder te moeten opruimen" zegt N-VA organisatie verantwoordelijke Jan Hulselmans, "We willen deze actie nog een aantal keer herhalen in de toekomst, ook in Vlimmeren! ”

Op www.demooimakers.be kan je ook een “claim” leggen op een regio die je zelf inkleurt. Zo haalde Jan in zijn vrije tijd al 2 zakken restafval en 2 zakken PMD zakken vol zwerfvuil op!  Zo maken we samen onze gemeente proper!