Gemeente blijft investeren in scholen en onderwijs

Op 17 januari 2018, over deze onderwerpen: Jong Beerse-Vlimmeren krijgt extra aandacht

Tijdens deze bestuursperiode investeert de gemeente ruim 3,2 miljoen euro in onze scholen, een enorm bedrag. Met dit geld renoveren we onze scholen, leggen we de speelplaats in de Boudewijnstraat en Schransdriesstraat opnieuw aan en bouwen we onder meer een nieuwe turnzaal voor de Basisschool Albertstraat (BAB) ►(klik voor meer informatie)

Daarbovenop trekt Vlaanderen 8,5 miljoen uit voor de Kempense Scholen projecten, daarvan ontvangt ons gemeentebestuur 805.000 euro voor de projecten in in de gemeentelijke basisschool Schransdries en voor de naburige Giblo, de school voor buitengewoon onderwijs.

“De speelplaatsen van beide scholen krijgen momenteel een metamorfose en zijn in de loop van 2018 klaar”, zegt schepen van Onderwijs in Beerse Hans Cornelis (N-VA). “Een deel van het bedrag is ook bestemd voor nieuwe isolatie, verluchting en verlichting van de gebouwen. Vooral op het vlak van de verluchting van de scholen is er wat vertraging opgelopen. Dat komt omdat de muren dikker zijn dan vooraf gedacht. Die werkzaamheden worden uitgevoerd in schoolvrije periodes.”